Aprovechando la sequía costuril de estos días cuelgo un mini-tutorial para hacer unas camisetas de bailarinas que tenía pendiente de hace unas semanas.
Tenia unes samarretes llises de la Clàudia, que està passant una època "ballerina" (fa ballet, li encanta i s'enamora de tot el que hi tingui res a veure), i vaig pensar en tunejar-les amb aquest tema. No tenia gaire temps (l'hivern ja acabava) així que no vaig voler-me complicar molt i vaig optar per barrejar costura i pintura per tela: una silueta de ballarina amb la faldilla de tul.
Ja veureu que tot plegat és molt senzill.
Tenía unas camisetas lisas de Clàudia, que está pasando por una época "bailarina" (hace balet, le encanta y le enamora todo lo que esté un poco relacionado con él), y pensé en tunearlas de este tema. No tenía mucho tiempo (el invierno ya acababa) así que no quise complicarme mucho y opté por mezclar costura y pintura para telas: una silueta de bailarina con falda de tul.
Ya veréis que es muy fácil.
Materials:
- una samarreta
- retalls de tul o organdí, cintes, botons, el que ens faci gràcia
- pintura per tela ( n'hi ha de moltes marques, jo faig servir Pébeo )
- un cartró per posar entremig de la samarreta quan pintem i pinces d'estendre roba
- el dibuix que volem pintar imprès i un llapis o bé un paper de calca (tot això si sou ineptes com jo dibuixant, clar...)
Materiales:
- una camiseta
- retales de tul u organza, cintas, botones...- pintura para tela ( hay de muchas marcas, yo uso Pébeo )
- un cartón para poner en medio de la camiseta cuando pintemos, y pinzas para tender la ropa
- el dibujo que queramos pintar impreso y un lápiz o papel de calca (todo esto si sóis igual de desastres que yo dibujando, claro...)
Coloquem un cartró dins la samarreta i estirem bé la zona on volem pintar. A continuació hem de passar el dibuix que volem a la samarreta. Si teniu traça ho feu directament, si sou com jo el calqueu. Si no teniu paper de calca, tapant bé el dibuix per darrera amb un llapis de mina tova farà el fet.
Colocamos el cartón dentro de la camiseta y estiramos bien la zona donde queremos pinra. A continuación tenemos que pasar el dibujo a la camiseta. Podeis dibujar directamente en ella o hacer como yo, calcarlo. Si no tenéis papel de calca, pintando fuerte con un lápiz por la parte de atrás del dibujo ya iréis bien)
Un cop tenim el dibuix passat a la samarreta, pintem la silueta. En aquest cas jo no vaig pintar la faldilla. També es podria fer: pintar la faldilla d'un color clar, difuminat, o bé les cames senceres...
Una vez hecho esto pintamos la silueta. en este caso yo no pinté la falda, pero se puede hacer, con otro color más claro, o pintar las piernas enteras...
Deixem assecar la pintura i després la fixem a la tela amb la planxa sense vapor (normalment... de totes maneres seguiu les instruccions de les vostres pintures) primer pel revés de la samarreta i després per sobre del dibuix, però amb un drap de fil entre la planxa i la samarreta
Dejamos secar la pintura i después la fijamos a la tela con la plancha sin vapor (normalmente es así, pero mirad las instrucciones de vuestras pinturas por si acaso), primero del revés y luego por encima del dibujo con un trapo de hilo entre la plancha y la camiseta
En acabat, tallem la porció necessària de tul o organdí per fer la faldilla de la ballerina, normalment en forma de rectangle o de triangle, fem la forma i ho cosim. El tul i l'organdí no es desfilen, per tant no cal fer vores si no volem
Per tapar la costura hi podem cosir una cinta o un parell de botons, com podeu veure a les dues samarretes que vaig fer.
Una vez finalizada la parte de la pintura, cortamos un rectángulo o un triángulo de tul/organza, le damos la forma deseada y cosemos. Estas telas no se deshilachan, así quu si no queremos no hace falta rematar bordes. Para tapar la costura podemos coser cinta o botones.
Les possibilitats són infinites, de colors, formes, etc... El que està clar és que si teniu una mini-ballarina a casa, quedarà contentíssima!!!
Como véis las posibilidades son muchas, en colores, formas, adornos, etc. Lo que está claro es que si tenéis una mini-bailarina en casa ¡¡quedará contentísima con el resultado!!